Научный журнал ВолНЦ РАН (сетевое издание)
25.12.202412.2024с 01.01.2024
Просмотры
Посетители
* - в среднем в день за текущий месяц
RuEn

рубрика "Развитие образования и подготовка кадров в регионе"

Об использовании смарт-технологий в образовательном процессе

Мироненко Е.С.

№2 (42), 2018

Мироненко Е.С. Об использовании смарт-технологий в образовательном процессе // Вопросы территориального развития. 2018. № 2 (42). DOI: 10.15838/tdi.2018.2.42.7

DOI: 10.15838/tdi.2018.2.42.7

  1. Education at a Glance 2014: OECD Indicators, OECD Publishing. URL: http://dx.doi.org/10.1787/eag-2014-en
  2. Королева Д.О., Хавенсон Т.Е. Портрет инноватора образования XXI века // Вопросы образования. 2015. № 1. C. 183–200.
  3. Королева Д.О. Всегда онлайн: использование мобильных технологий и социальных сетей современными подростками дома и в школе // Вопросы образования. 2016. № 1. C. 205–224.
  4. Maszkowska N. The use of technology in English language teaching. URL: http://englishcontext.kpnu.edu.ua/2017/04/18/the-use-of-technology-in-english-language-teaching
  5. Altun M. The integration of technology into foreign language teaching. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2015, vol. 6, iss. 1. URL: http://www.ijonte.org/FileUpload/ks63207/File/03a.altun.pdf
  6. Малошонок Н.Г. Взаимосвязь использования Интернета и мультимедийных технологий в образовательном процессе со студенческой вовлеченностью // Вопросы образования. 2016. № 4. C. 59–83.
  7. Sung Y.-T., Kuo-En Ch., Tzu-Chien L. The effects of integrating mobile devices with teaching and learning on students' learning performance: A meta-analysis and research synthesis. Computers & Education, 2016, vol. 94.
  8. Uluc K. The Positive Effects of Integrating ICT in Foreign Language Teaching. International conference «ICT for language learning» 5th edition, 2012. URL: http://conference.pixel-online.net/ICT4LL2012/.../235-IBT107-FP-Isisag-ICT2
  9. Shapley K. [et al.]. Effects of Technology Immersion on Middle School Students’ Learning Opportunities and Achievement. The Journal of Educational Research, 2011, vol. 104, iss. 5.
  10. Olsen A.K. The effects of technology on academic motivation and achievement in a middle school mathematics classroom, 2016.
  11. Jackson J. Game based teaching: What educators can learn from videogames. Teaching Education, 2009, no. 20 (3).
  12. Falloon G. Learning objects and the development of students' key competencies. Australasian Journal of Educational Technology, 2010, no. 26 (5), pp. 626–642.
  13. Cetto M. Technology and second language teaching. Brujula, 2010, vol. 8.
  14. Houcine S. The effects of ICT on learning/teaching in a foreign language. International Conference. ICT for Language Learning, 4th Edition, 2011. URL: http://from conference.pixel-online.net/ICT4LL2011
  15. Menkhoff T., Bengtsson M. Engaging students in higher education through mobile learning: lessons learnt in a Chinese entrepreneurship course. Educational research for policy and practice, 2012, vol. 11, no. 3, pp. 225–242.
  16. Seidlhofer B. Understanding English as a Lingua Franca: A Complete Introduction to the Theoretical Nature and Practical Implications of English used as a Lingua Franca (Oxford Applied Linguistics). Oxford: Oxford University Press, 2011.
  17. Chong Chia Suan. URL: https://chiasuanchong.com/tag/disadvantages-of-technology-in-the-classroom
  18. Education and Training. Monitor 2013. European Commission, 2013.
  19. Устинова К.А., Губанова Е.С., Леонидова Г.В. Человеческий капитал в инновационной экономике. Вологда: ИСЭРТ РАН, 2015. 195 с.

Полная версия статьи